چند پايگاه بررسي سرقت علمي فارسی و لاتین

چاپ مقاله

فروش سرویس تشخیص سرقت ادبی

اكانت iThenticate، اكانت Turnitin، اكانت Writecheck

 برای دریافت یوزر و پسورد این سایتها و اطلاع از قیمتها ، با ما مکاتبه کنید.

 

معرفي چند پايگاه بررسي سرقت علمي فارسي

سامانه همانندجو : http://tik.irandoc.ac.ir/Default.aspx

  همانندجويي در نوشتار پايان‌نامه‌ها و رساله‌ها، گامي در كمك به نگه‌داشت حقوق پديدآوران و گسترش علم و فناوري و زمينه‌سازي براي دسترسي آزاد همگان به اطلاعات است. «همانندجو» با جست‌وجوي خودكار در متن كامل پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي موجود در ايرانداك، نوشته‌هاي همانند را بازيابي و اندازه‌ي همانندي و منبع اطلاعات همانند را نمايش مي‌دهد. كاربران گرامي پس از ورود به سامانه، مي‌توانند نوشته‌هاي خود را بارگذاري و نتيجه‌ي همانندجويي را در كوتاه‌ترين زمان ممكن دريافت كنند.

سامانه مشابه ياب متون سميم نور http://www.samimnoor.ir/view/fa/Default

سامانه مشابه‌ياب متون(سميم نور) پايگاهي است كه مي‌تواند مقالات ارائه شده از جانب كاربران را با حجم انبوه اطلاعات خود مطابقت دهد و عبارات مشابه را بازيابي و مقايسه نمايد. اين سامانه، در راستاي «مجموعه‌پروژه‌هاي مبتني بر داده‌كاوي علوم اسلامي» در مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي در حال انجام است. 

 معرفي چند پايگاه بررسي سرقت علمي لاتين 

پايگاه اينترنتي ترنیتن  Turnitin 

شركت «ترنيتين»، در سنجش و بهبود آموزش دانشجويان، به عنوان يك پيش‌گام جهاني به فعاليت مشغول مي­ باشد. اين شركت، خدماتش را بر محور بررسي اصالت نوشتار، درجه­ بندي برخط و بازبيني هم‌زمان قرار داده است كه اين امر، موجب بهينه ­سازي وقت استادان و بازخورد غني آن براي دانش­ آموزان مي­گردد.

اين محصول، يكي از پركاربردترين محصولات آموزشي در سراسر دنيا است و در بيش از ۱۰،۰۰۰ مؤسسه (مشتمل بر ۱۳۵ كشور)، مورد استفاده قرار گرفته است. اين مؤسسات به صورت برخط، آثار و مقالات دانشجويان و ارزش‌يابي آن­ها را بررسي مي­ نمايند.

»ترنيتين»، همچنين پايگاه ديگري را به نام«Ithenticte» پيشنهاد مي­كند كه آن نيز به عنوان يك ابزار در شناساندن سرقت علمي در مقالاتِ ارائه‌شده به نشريات، به عرضه خدمات مي­ پردازد. اين پايگاه كه نوشتارها را بررسي مي­نمايد، يك ابزار شكل‌دهنده مناسب براي نويسنده ها به شمار مي­آيد. شايان توجه است كه پايگاه ترنيتين، به وسيله مؤسسه «Warburg Pincus» پشتيباني شده، دفتر مركزي آن در اوكلند آمريكا (در نزديكي شهر سانفرانسيسكو) بوده و همچنين به كمك يك مؤسسه بين‌المللي در شهر نيوكاسل انگليس، به فعاليت مشغول است.

خدمات:

1.      پوشش بيش از ۸۰،۰۰۰،۰۰۰ مقاله در سال ۲۰۱۲م؛

۲.       ارائه خدمات به ۱۹۰،۰۰۰ صفحه علمي در هر روز و ۵۰۰،۰۰۰ مقاله در نقطه اوج روزانه؛

۳.       پوشش ۱۹ زبان، شامل: «انگليسي»، «عربي»، «چيني (سنتي و ساده)»، «هلندي»، «فنلاندي»، «فرانسه»، «آلماني»، «ايتاليايي»، «ژاپني»، «كره­اي»، «لهستاني»، «پرتغالي»، «روماني»، «روسي»، «اسپانيايي»، «سوييسي»، «تركي» و «ويتنامي»؛

يكپارچه كردن بيش از ۵۰ اداره و سيستم مديريتي پيشرفته، شامل:

Blackboard, Moodle, Instructure Canvas, Desire ۲learn, Pearson learning Studio & Sakai

۴.       استفاده از سه پايگاه داده­ براي سنجش فهرست مطالب:

·    ۴۵،۰۰۰،۰۰۰ صفحه وب جستجوگر؛

·    ۳۳۷،۰۰۰،۰۰۰ مقاله بايگاني­شده دانشجويي؛

·    ۱۳۰،۰۰۰،۰۰۰ مقاله از ۱۱۰،۰۰۰مجله هفتگي، فصل‌نامه و كتاب­ها؛

·   خدمات‌رساني به بيش از ۱،۵۰۰،۰۰۰ استاد، ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ دانشجوي ليسانس و ۱۰،۰۰۰ مؤسسه آموزشي؛

مشتريان پايگاه:

·    ۵۶% مشتريان پايگاه، توسط ۱۰۰ دبيرستان در كشور آمريكا؛

·    اشتراك بيش از ۱۰۰ كالج و دانشگاه در آمريكا، در سال ۲۰۱۰م؛

·   اشتراك ۲۰۰ دانشگاه در سراسر جهان، در سال ۲۰۱۲م؛

·    استفاده بيش از ۱۳۵ كشور دنيا از پايگاه.

امكانات:  از امكانات پُرشماري كه اين نرم افزار به كاربران خود ارائه مي­دهد، مي­توان به اين موارد اشاره كرد:

·   ـ گريد مارك (Grademark):

اين ويژگي، به توانايي «دست يافتن به تشخيص اشتباهات رايج املايي، دستور زباني و خطاهاي سبك نگارشي» مي‌پردازد. در اين قسمت، استادان مي­توانند پيشنهادات دانشجويان خود را نسبت به ايرادگيري متون و اسنادي كه توسط آن‌ها  گرفته شده، مشاهده كنند و در محيطي مشترك به پاسخ­گويي بپردازند.

·   ـ پير مارك (Peermark):

به كمك اين قابليت، دانشجوياني كه فرصت دريافت آموزش از ناحيه استاد را ندارند، مي‌توانند از ديگر دانشجويان و مطالب‌شان استفاده نمايند.

·   ـ تحقيق در اصالت سند (Originality Check):

اين قابليت، به استاد توانايي مي­بخشد تا موارد سرقت‌شده موجود در آثار دانشجويان خود را، در صورت وقوع، مورد مشاهده و ارزيابي قرار دهد. همچنين، استادان مي‌توانند به وسيله منابع گسترده، نسبت به آموزش و افزايش مهارت‌هاي لازم براي دانشجويان مبادرت ورزند.

يكي از ويژگي­هاي منحصربه­ فرد اين نرم افزار، در مقايسه با ديگر نرم افزار­هاي مشابه، آن است كه اين پايگاه، سطح بين‌المللي و چند زبانه دارد و متون ارائه ­شده توسط دانشجو را از زبان­هاي مختلف به زبان انگليسي بازگردانده و سپس آن‌ها را با يكديگر مقايسه مي‌كند و نتيجه را در قالب شباهت­ها و تفاوت­ها، به كاربر اعلام مي­نمايد.

گفتني است، سنجش و مقايسه ميان متون، از طريق پايگاه داده بزرگي كه از ۱۷ بيليون صفحه وب (شامل حدود ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ سند علمي دانشجويان در سراسر جهان و ده ها هزار نشريه و كتاب از انتشارات صاحب­نام) تشكيل شده، در زمينه هاي: علمي، پزشكي و فني صورت مي‌گيرد.
 

سایت اينترنتي چک کردن مقاله  Safeassign

 اين محصول، ابزاري براي حفظ اثر از دست‌برد علمي است و اين امكان را براي دانشجويان فراهم مي­كند كه اثر را نسبت به منابع ديگر كه امكان اخذ از آن ممكن بوده، شناسايي نموده و گزارش‌ دهند. اين پايگاه، به گونه­اي طراحي شده است كه مي­تواند تمامي مقاله هايي را كه در پايگاه داده ها، به عنوان بايگاني اسناد مؤسسات و اينترنت ثبت شده، رصد نموده و مورد بررسي قرار دهد. همچنين «Safeassign» قادر است، از ميان تمامي مقالات پايگاه داده هاي موجود در نزدش، اصالت و تازه بودن اثر را نشان دهد. اين سامانه، از طريق پايگاه معروف«Blackboard» نيز امكان دسترسي دارد.
از جمله اطلاعاتي كه اين پايگاه از آن­ها استفاده مي­كند، مي­توان به ۱۵،۰۰۰،۰۰۰مقالات دانشجويي، بيش از ۲،۰۰۰،۰۰۰ اثر از ۱۱۰۰ ناشر معتبر بين‌المللي و ۸،۰۰۰،۰۰۰ سند اينترنتي اشاره كرد. مقالات ثبت­ شده در«Safeassign»، به سال­هاي ۱۹۹۰م تا زمان حاضر برمي­گردد.
 
پايگاه اينترنتي بررسی سرقت علمی Viper   Scanmyessay
اين محصول، قبلا به صورت رايگان به كاربران خود خدمات ارائه مي­ کرد . (جدیدا باید هزینه پرداخت کرد) و اين امكان را مهيا نموده است كه كاربر در چند دقيقه بتواند موارد سرقت‌شده در اثر مورد جستجو را شناسايي كرده، اعلام نمايد. منابع و پايگاه داده هاي اين نرم افزار، به ۶بيليون اثر مي­رسد.
 
پایگاه چک کردن سرقت علمی Copyscape
اين پايگاه، راه حل ديگري براي حفظ آثار از سرقت ادبي در دنياي مجازي بوده، ميليون­ها صفحه وب را تحت پوشش و بررسي قرار مي­دهد. اين محصول، يك بررسي­ كننده سرقت ادبي است كه در صفحات وب به صورت آنلاين عمل نموده، دزدي­ ها و كلاهبرداري­ هاي گسترده را به ­راحتي شناسايي مي­كند. قدرت جستجو و شناسايي اين سامانه، از ديگر پايگاه هاي مشابه رايگان، قوي­تر مي‌باشد و افزون بر اين، نسخه تجاري ديگري غير از نسخه رايگان را نيز به كاربر ارائه مي­دهد. «Copyscape»، براي جستجو، از دو موتور گوگل و ياهو بهره مي­ گيرد.

با نوشتن نشاني پايگاه اينترنتي در قسمت جستجو، مي­توان فهميد كه در محيط مجازي «آيا مطلب مورد نظر از قبل موجود بوده است يا خير». اين پايگاه، به اين گونه عمل مي­كند كه با كليك بر محل جستجو، تمامي پايگاه هايي كه در فضاي مجازي، حاوي چنين محتوايي باشند، اسكن شده، نشاني پايگاه هايي كه همان محتوا را دارا هستند، به نمايش درمي ­آيد.

امكان ديگري كه اين نرم افزار به كاربران ارائه مي­دهد، اين است كه با گزينش قسمت هشداردهنده در صفحه شخصي كاربر، از سرقت علمي محتواي پايگاه، هم به صورت هفتگي و هم به صورت روزانه، جلوگيري مي كند. از ديگر قابليت‌هاي ارائه‌دهنده اين نرم افزار به كاربران، آن است كه مي­توان به مقايسه محتواي دو پايگاه يا دو متن و نيز تطبيق آن­ها با يكديگر پرداخت. گفتني است، با وارد كردن نشاني پايگاه مورد نظر، شمار صفحات پيوندي آن نيز مشخص مي­گردد. «Copyscape»، هم به صورت روزانه و هم هفتگي، گزارش‌هاي خود را به ايميل كاربر ارسال مي­ كند. البته اين امر در ماه اوّل، براي جلب رضايت كاربران، به صورت رايگان ارائه مي ­گردد.
 

پايگاه اينترنتي  Ithenticate

 اين نرم افزار، به گونه­ اي طراحي شده است كه پيش از انتشار اثر، اصالت آن را تشخيص داده و در مرحله پيش­نويسي مقاله، اطمينان لازم را در خصوص عدم سرقت ادبي، به آگاهي مي­رساند. اين محصول نيز در تشخيص سرقت ادبي و فناوري جلوگيري از دست‌بُرد علمي، با همكاري بيش از ۳۱۰۸ مؤسسه آموزشي و انتشاراتي علمي، در سرتاسر جهان، به صورت حرفه­ اي طراحي شده است؛ به كمك اين پايگاه، در فاصله­­ اي اندك و در آغاز پذيرش مقاله توسط پايگاه و پيش از بازبيني مقاله توسط سردبير و ناظر، گزارش بسيار دقيقي از درصد سرقت ادبي، به اطلاع كاربر مي­رسد.

گفتني است، ارائه گزارش سرقت ادبي در اين نرم افزار، به همراه نمايش مستندات مي ­باشد. اين محصول، به سردبيران، نويسندگان و محققان كمك مي­كند تا با مقايسه نسخه هاي پيش­نويس مقاله خود، با بيش از ۴۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ صفحه وب و ۱۲۲،۰۰۰،۰۰۰ محتواي اطلاعاتي، از جمله افزون بر ۳۸،۰۰۰،۰۰۰ اثر منتشرشده از بيش از ۳۰۰ انتشارات علمي كه عضو «Cross Check» هستند، از بروز سرقت‌هاي ادبي جلوگيري كنند.

اين نرم افزار كه توسط «Turnitin» گسترش پيدا كرده، در شناسايي سرقت آثار علمي و بررسي اصالت آن­ها به منظور خدمت­رساني به مؤسسات آموزشي در سراسر جهان، پيش‌گام مي­باشد.

به كمك اين محصول، تا به امروز حدود ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ سند براي شناسايي سرقت ادبي مورد جستجو قرار گرفته است. از امكانات ويژه اين نرم افزار، آن است كه هنگام جستجوي مجلات تخصصي، درصد ضريب تأثير آن‌ها بر اساس: عنوان، نام و موضوع، مورد لحاظ قرار مي‌گيرد.

با پرداخت مبالغي به صورت ساليانه كه شرح آن در خود پايگاه آمده است، بر اساس شمار كلمات مدرك و يا مدارك علمي، امكان مطلع شدن از سرقت ادبي وجود دارد. بنابراين، «Ithenticate»، خدماتش را با دريافت وجه نقد ارائه مي­دهد و رايگان نمي ­باشد.

از جمله ناشران تخصصي اين نرم افزار، مي­توان به: «اشپرينگر (Springer)»، «ابسكو (Ebsco)»، «الزوير(Elsevier)»، «پروكوئيست (Proquest)»، «آي تريپل اي (Institute of Electrical and Electronics Engineers: IEEE)»، و «وايلي (Wiley)» اشاره كرد. گفتني است، بيشتر كاربران پايگاه «Ithenticate»، پزشكان، دانشجويان و پژوهشگران هستند.
 
پايگاه  DiffNow   ( سایت بررسی رایگان سرقت علمی)
DiffNow lets you compare text files, documents, binary files, and archives up to ۲۰۴۸KB in size.
 
پايگاه Text Compare!. ( سایت بررسی رایگان سرقت علمی)
Text Compare! is an online diff tool that can find the difference between two texts.
 
پايگاه Diff Checker  ( سایت بررسی رایگان سرقت علمی)
 Diff Checker is an online diff tool to compare text to find the difference between two text files
 
پايگاه textdiff ( سایت بررسی رایگان سرقت علمی)
Text Comparison - Compare Strings online using Text_Diff at TextDiff.com.
 
 پايگاه SMLL SEO TOOLS ( سایت بررسی رایگان سرقت علمی)
 ۱۰۰% Free SEO tools. Let's use and feeling. Unique content checker, unique content rewriter, keyword position, online ping website tool
 

 

 

 

Comments

 
4 + 1 =  Solve This To Prove You are a Real Person, not a SPAM script.

Site Map | Printable View | دانلود کتاب مقاله پایان نامه | تهیه استاندارد | پسورد دانشگاه |© شرکت هوشمند رایانه طاها

بررسي درصد تشابه مقاله
خرید اکانت uptodate
تبادل لینک رایگان

لینک دوستان ( نحوه ی تبادل لینک و مشاهده سایر لینک ها )