معرفی پایگاه ها و سایتهای علمی

Proquest Dissertation

http://wwwlib.umi.com/dissertations

این پایگاه شامل اطلاعات كتابشناختی و چكیده بیش از دو میلیون پایان نامه های دانشجویان 1000 دانشگاه جهان ) غالبا" آمریكای شمالی ) در مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری است. سالانه اطلاعات   47000  پایان نامه جدید به این مجموعه اضافه می شود. امكان دستیابی به اطلاعات كتابشناختی و چكیده پایان نامه های جهان از سال 1861 تا كنون (از سال 1997 به بعد همراه با 24 صفحه آغازین آن) از طریق نشانی فوق وجود دارد.

 

 

Theses Canada Portal

http://www.collectionscanada.ca/thesescanada/index-e.html

سایت فوق كه با عنوان پرتال پایان‌نامه‌های كانادا شناخته می‌شود، یكی از بخشهای منشعب از كتابخانه ملی كاناداست و می‌توان متن كامل پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی را در آن یافت. برای دریافت یك پایان‌نامه كافی است در بخش جستجو، اطلاعات مربوط به پایان‌نامه درخواستی را تایپ نموده و از میان نتایج جستجو، پایان‌نامه مورد نظر را به صورت كامل و در قالب فایل Pdf دریافت نمود. هیچ محدودیتی برای استفاده از متن كامل پایان‌نامه‌ها وجود ندارد و اطلاعات كامل كتاب‌شناختی درباره هر پایان‌نامه وقتی نحوه خرید آن نیز ارائه شده است.

 

 

Theological Research Exchange Network (TREN)

http://www.tren.com/

شبكه مبادله تحقیقات انجام گرفته در موضوع الهیات، كتابخانه‌ای مشتمل بر 10000 عنوان رساله و پایان‌نامه دانشگاهی از 70 موسسه فعال در زمینه الهیات است. علاوه بر این، در شبكه مذكور، مقاله‌های ارائه شده به كنفرانسهای سالیانه در نشست‌های انجمن‌های دانشگاهی به صورت آنلاین در اختیار كاربران قرار می‌گیرد. برخی از این انجمن‌های دانشگاهی كه مقالات آن در سایت وجود دارند، عبارتند از؛ انجمن الهیات پروتستان انجیلی، انجمن آمریكایی تاریخ كلیسا، انجمن مطالعات اعیاد پنجاهگانه و... این شبكه، اسناد دانشگاهی را به سه طریق در اختیار كاربران قرار می‌دهد: 1- به صورت دیجیتالی یعنی از طریق اینترنت 2- نسخه رونوشت كه برای هر صفحه 15 سنت دریافت می‌گردد. 3- به صورت ریز فیش

 

 

Diplomarbeiten Agentur diplom.de

http://www.diplomica.com/welcome.html

در این سایت نیز پایان‌نامه‌های آلمانی زبان كه در دانشگاههای كشور آلمان به رشته تحریر در آمده‌اند، قرار دارد. اطلاعاتی كه راجع به هر یك از پاپان‌نامه‌ها آمده كامل بوده و شامل عنوان، نویسنده، تعداد صفحات، زبان، خلاصه مطالب و فهرست مطالب است. البته برای استفاده از كل پایان‌نامه‌ بایستی مبلغ قید شده در سایت را از طریق كارتهای اعتباری پرداخت نمود.

 

 

Dissertations & Abstract Database

http://www.dissertation.com/

دانشجویان دوره‌های كارشناسی و بالاتر از طریق این سایت می‌توانند پایان‌نامه‌های خود را به صورت آنلاین منتشركنند. برای این كار لازم است فرمی را در سایت پركرده و آن را به روسای سایت ارسال نمایند سپس این پایان‌نامه‌ها به صورت یك كتاب درآمده و به كاربران فروخته می‌شود. سایت،  تمامی این پایان‌نامه‌ها را وارد بانك اطلاعات مخصوص كرده و بر اساس موضوع آنها را طبقه‌بندی كرده است. البته امكان جستجو بر اساس نام نویسنده، عنوان، ISBN و شرح وجود دارد . علاوه بر این، استفاده از  25  صفحه اول هر پایان‌نامه در این سایت رایگان بوده ولی استفاده از كل مطالب سایت، مستلزم پرداخت هزینه‌ آن می‌باشد.

 

 

Networked Digital Library of Theses and Dissertations

http://www.ndltd.org/

وزارت آموزشی آمریكا در یك اقدام مبتكرانه و با هدف ایجاد كتابخانه دیجیتالی جهانی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های الكترونیك سایت فوق را راه‌اندازی كرده است. از تمامی دانشجویان، با عنوان تسهیم اطلاعات دانشگاهی، دعوت بعمل آمده تا پایان‌نامه‌های خود را به صورت الكترونیك در آورده و آن را از طریق اینترنت به مجموعه پایان‌نامه‌های موجود در سایت اضافه نمایند. دانشگاهها، كتابخانه و افرادی كه پایان‌نامه‌های خود را به صورت الكترونیك برای این سایت ارسال كنند، حمایت بعمل خواهد آمد. اكثر دانشگاههای آمریكا در این طرح شركت كرده‌اند و سایر دانشگاهها نیز وارد این طرح شده‌اند.

 

 

Database of African Theses and Dissertations

http://www.aau.org/datad/

بانك اطلاعات رساله‌ها و پایان‌نامه‌های آفریقایی یكی از پروژه‌های موسسه دانشگاههای آفریقاست. هدف موسسه از اجرای این پروژه، افزایش میزان استفاده از پایان‌نامه‌های دوره دكتری در دانشگاهها و دانشكده‌های قاره آفریقا می‌باشد. این پروژه در سال 2000 آغاز شده و تاكنون پایان‌نامه‌هایی با موضوع علوم اجتماعی و علوم انسانی از دانشگاههای كشورهای مختلف قاره آفریقا وارد بانك اطلاعات آن گردیده است. با عضویت در سایت می‌توان از منابع و اطلاعات مربوط به پایان‌نامه‌ها با امكاناتی نظیر جستجو بر اساس كلید واژه و یا نام نویسنده استفاده نمود.

 

 

American Political Science Association Graduate Student Connection

http://www.apsanet.org/opps/grad/

آدرسی كه مشاهده می‌كنید، بخش ویژه وب سایت موسسه علوم سیاسی آمریكاست. این موسسه به طور خاص در زمینه تهیه و تدارك نیازهای دانشجویان علوم سیاسی در آمریكای شمالی فعالیت می‌كند و سایت آن دارای مطالب و نكاتی مربوط به پروژه‌های مطالعاتی، یافته‌ها، طرز تالیف پایان‌نامه‌ها و رساله‌های سیاسی و اطلاعات مربوط به مشاغل این رشته است. علاوه بر این، در تالار گفتگوی آنلاین این سایت، اخبار و رویدادهای جدید و پیشرفتهای سیاسی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته كه دسترسی به آن به صورت آنلاین امكانپذیر است.

 

 

Latin American and Caribbean Studies Research Portal

http://www.sas.ac.uk/ilas/handbook/search_index.asp

این سایت نسخه اینترنتی كتاب راهنمای مطالعات انجام شده بر روی كشورهای آمریكای لاتین و كارائیب است كه دانشكده مطالعات آمریكای لاتین در دانشگاه لندن آن را چاپ می‌كند. مهمترین اطلاعاتی كه در سایت آمده، فهرست دوره‌های دانشگاهی كه در دانشكده برگزار می‌شود و همین طور فهرستی از پایان‌نامه‌های تكمیل شده و در حال انجام دوره دكتری است كه امكان جستجو نیز در آن وجود دارد. در مطالعاتی كه در این دانشكده بر روی كشورهای آمریكای لاتین و كارائیب صورت می‌گیرد، تمام جنبه‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی از جمله سیاست، ارتباطات بین‌الملل، تاریخ، روند پیشرفتها، انسان‌شناسی، بهداشت عمومی و اقتصاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

سایت فوق با نام راهنمای رساله و پایان‌نامه‌های الكترونیك وابسته یونسكو است. دانشجویانی كه در حال تالیف پایان‌نامه خود هستند و عنوان استاد مشاور در پایان‌نامه‌ها حضور داشته باشند و همینطور روسای دانشگاهها كه می‌خواهند پروژه‌های پایان‌نامه‌های الكترونیك را راه‌اندازی كنند و مدیران IT در دانشگاهها می‌توانند از منابع موجود در این سایت استفاده نمایند.

 

American Historical Association Directory of Dissertations in Progress

http://www.historians.org/pubs/dissertations/

این سایت متعلق به بخش‌ پایان‌نامه‌های در حال اجرا موسسه تاریخی آمریكاست و در آن اطلاعات 4363 پایان نامه كه در 171 واحد دانشگاهی در آمریكا و كانادا در حال انجام می‌باشند، آمده است. اطلاعات مربوط به این پایان‌نامه‌ها، هر تابستان از طریق واحدهای دانشگاهی به این موسسه اعلام می‌شود. عضویت، نشست سالانه، جوایز و پیگیری پایان‌نامه‌ها، انتشارات و جستجو با استفاده از موتور جستجوی گوگل سایر لینكها و امكانات سایت را تشكیل می‌دهد.

 

 

Digital Library of ETDs (Electronic Theses and Dissertations

http://www.theses.org/

  كتابخانه دیجیتالی شبكه‌ای رساله و پایان‌نامه‌های دانشگاهی یك سازمان بین‌المللی است كه خدمات مربوط به پایان‌نامه‌ها را در اختیار كاربران قرار می‌دهد و شامل بخشهایی با نام كاتالوگ واحد NDLTD و گزینه‌های جستجو در بانك اطلاعات، جستجوی ویژه در NDLTD ، بهترینهای مجموعه و سایتهای مربوط است.

 

 

BASES DE DATOS DE TESIS DOCTORALES (TESEO)

http://www.mcu.es/TESEO/index.html

این سایت كه به زبان فرانسوی و متعلق به وزارت آموزش كشور فرانسه است، پایگاه رساله‌های دكتری می‌باشد كه می‌توان در ان بر اساس عنوان پایان‌نامه، نویسنده، دانشگاه، محل سخنرانی، كد و توضیحات به جستجو پرداخت.

 

 

 

Electronic Theses and Dissertations

http://www.lib.ncsu.edu/etd/

این نشانی متعلق به سایت كتابخانه دانشگاه ایالت كالیفرنیای شمالی است كه در آن تمامی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های چاپی و الكترونیكی در بخش كاتالوگهای كتابخانه آمده و امكان جستجو در آن بر اساس نویسنده، عنوان و كلید واژه وجود دارد. دسترسی به متن كامل پایان‌نامه‌ها منوط به ارائه شناسه كاربری و كلمه رمز مخصوص است ولی می‌توان خلاصه پایان‌نامه‌ها را بدون هیچگونه محدودیتی مشاهده نمود. سیستم جستجوی پایان‌نامه‌ها در این سایت بسیار قوی و پیشرفته بوده و كاربر را به راحتی به مورد درخواستی هدایت می‌نماید. علاوه بر این در بخشی به نام ETD می‌توان ضمن مشاهده فهرست موضوعی پایان‌نامه ها و یا جستجو، متن كامل برخی از پایان‌نامه‌ها را كه به صورت فایل pdf می‌باشند، مورد استفاده قرار داد.

 

 

Concordia University Theses

http://library.concordia.ca/help/howto/theses.php#theses

مجموعه رساله های الكترونیكی این دانشگاه از سه طریق قابل دستیابی است: 1- براساس تورق فهرست الفبایی نام نویسندگان، 2- تورق برحسب دانشكده های نویسندگان،                                      3  - جستجوی كلیدواژه ای. اطلاعات كتابشناختی و چكیده برای هر رساله ارایه می شود و در انتهای آن متن كامل رساله به صورتPDF ارایه می گردد.

 

 

 

Australian Digital Theses Program

http://adt.caul.edu.au/

در این پایگاه صدها رساله دكتری متعلق به دانشگاههای مختلف استرالیا وجود دارد. حوزه موضوعی این رساله ها بسیار وسیع و متنوع است. در این سایت امكانات جستجوی كلیدواژه ای در عناوین رساله ها وجود دارد. ابتدا یك چكیده و سپس متن كامل رساله به صورت فایل pdf از طریق شبكه ارائه می شود.

 

 

UNT Electronic Theses & Dissertations

http://www.library.unt.edu/theses/

در این سایت تعداد زیادی پایان نامه دكتری در موضوعات مختلف مربوط به دانشگاه تگزاس شمالی وجود دارد كه دسترسی به اطلاعات كتابشناختی و چكیده آن به طور آنلاین امكانپذیر است. متن كامل برخی از پایان نامه ها نیز به طور كامل وجود دارد.

 

 

ProQuest Digital Dissertations

http://wwwlib.umi.com/dissertations/

اگرچه استفاده از كلیه پایان نامه های موجود در این سایت مستلزم پرداخت هزینه اشتراك است، این سایت امكاناتی دارد كه به وسیله آن می توان از پایان نامه های دو سال اخیر به صورت رایگان استفاده كرد. موتور جستجوی سایت با جستجوی كلیدواژه ای ابتدا چكیده و اطلاعات كتابشناختی رساله ها را بازیابی می كند و سپس خلاصه كاملی در 24 صفحه در مورد هر كدام از رساله ها ارایه می شود

 

فهرست تفصیلی پایگاه های اطلاعاتی به همراه "راهنمای جستجو" و "معرفی پایگاه"

     

 

BestPractice

(بالاي صفحه)

امكان دسترسي سريع و آسان را به اطلاعات معتبر و روزآمد براي پزشكان و متخصصين بهداشت به منظور تشخيص و درمان بيماري ها فراهم مي سازد و جديدترين مدارك و شواهد پزشكي، رهنمودها و نظريه هاي پزشكي را ارائه مي دهد.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

BMJ

(بالاي صفحه)

يك نشريه كاملا الكترونيكي داوري شده و معتبر در زمينه پزشكي و علوم وابسته مي باشد كه توسط انتشارات BMJ وابسته به انجمن پزشكي انگلستان منتشر مي شود. اين نشريه دسترسي به انواع مقالات علمي و معتبر، منابع آموزشي، اخبار و منابع ويدئويي را در زمنيه هاي مختلف علوم پزشكي فراهم مي سازد.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

CABI

(بالاي صفحه)

يك پايگاه اطلاعاتي الكترونيكي قوي متشکل از دو پایگاه اطلاعاتی CAB Abstracts و Global Health است. CAB Abstracts یکی از بزرگترین پایگاه های اطلاعاتی کتابشناختی در زمینه های علوم کشاورزی، علوم دامی و دامپزشکی، علوم زیست محیطی، تغذیه و بهداشت انسانی، میکروبیولوژی، انگل شناسی و علوم گیاهی است و شامل اطلاعات کتابشناختی نشریات، کتاب ها، مقالات کنفرانس ها و پروانه های ثبت اختراعات است. پایگاه Global Health نیز زمینه های مختلف بهداشت عمومی از قبیل بیماری های باکتریایی و ویروسی،  قارچ شناسی، انگل شناسی و غیره را شامل می شود. دسترسی به پایگاه CABI از طریق پلتفرم ISI WoK در دانشگاه شاهد برقرار است.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

Emerald

(بالاي صفحه)

يك پايگاه اطلاعاتي الكترونيكي قوي در زمينه مديريت و انواع آن و نيز علوم كتابداري و اطلاع رساني است.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

EndNote Web 2.7

(بالاي صفحه)

يك نرم افزار مديريت منابع تحت وب است. از جمله قابليت هاي اين نرم افزار تحت وب مي توان به امكان جستجو در منابع الكترونيكي، امكان ذخيره ركوردهاي بازيابي شده از پايگاه هاي آي. اس. آي. ، امكان گردآوري و سازماندهي منابع و امكان فرمت دهي به  منابع در انواع قالب هاي استاندارد و بين المللي كتابشناختي نام برد.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

IEEE Xplore

(بالاي صفحه)

قويترين پايگاه اطلاعاتي در زمينه مهندسي برق، علوم كامپيوتر و الكترونيك است.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

JAMA

(بالاي صفحه)

نشريه الكترونيكي قوي در زمينه علوم پزشكي است كه توسط انجمن پزشكي آمريكا منتشر مي شود.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

JCR 2009 (ISI WoK)

(بالاي صفحه)

پایگاه گزارش های استنادی نشریات (JCR)، متعلق به موسسه آی. اس. آی. (ISI) بوده و به کمک آن می توان به اطلاعات استنادی نشریات نمایه شده در پایگاه های استنادی این موسسه در یک سال خاص دست یافت. در حال حاضر آخرین ویرایش این پایگاه مربوط به سال 2009 میلادی است که دسترسی به آن  برای کاربران دانشگاه شاهد برقرار است.

ورود به پایگاه اطلاعات بیشتر راهنمای جستجو

MathSciNet

(بالاي صفحه)

قويترين پايگاه اطلاعاتي در زمينه علوم رياضيات است. اين پايگاه محصول انجمن رياضيات امريكا (American Mathematics Society) است.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

MD Consult

(بالاي صفحه)

يك پايگاه اطلاعاتي قوي در زمينه علوم پزشكي كه ناشر آن Elsevier است.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

Medline (ISI WoK)

(بالاي صفحه)

قويترين پايگاه اطلاعاتي کتابشناختی پزشكي دنياست که توسط کتابخانه ملی پزشکی آمریکا (National Library of Medicine) تولید می شود.این پایگاه اطلاعاتی شامل بیش از 12 میلیون رکورد مقالات نشریات در زمینه های مختلف علوم زیستی با تاکید بر حوزه زیست پزشکی است. دسترسی به محتوای این پایگاه اطلاعاتی از طریق پلتفرم ISI Web of Knowledge (و از سال 1950)  در دانشگاه شاهد برقرار است.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

Mosby's Index

(بالاي صفحه)

پايگاه اطلاعاتي قوي در زمينه علوم پرستاري است و ناشر آن Elsevier است.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

Mosby's Nursing Consult

(بالاي صفحه)

پايگاه اطلاعاتي قوي در زمينه علوم پرستاري است و ناشر آن Elsevier است.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

Ovid Databases

(بالاي صفحه)

 

دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی Ovid (از ناشرین معتبر دنیا) را در زمنیه های مختلف علوم پزشکی، پرستاری و دندانپزشکی فراهم می کند.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

Oxford Journals

(بالاي صفحه)

امكان جستجو در نشريات الكترونيكي دانشگاه آكسفورد را در موضوعات مختلف فراهم مي سازد.
ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

ProQuest

(بالاي صفحه)

     

 
شامل چندین پايگاه اطلاعاتي قوي است و در زمينه هاي موضوعي مختلف منابع علمی معتبر را ارائه مي كند. پایگاه اطلاعاتی Dissertations and Theses از مجموعه پایگاه های اطلاعاتی ProQuest قویترین پایگاه اطلاعاتی دنیا در خصوص ارائه پايان نامه هاي انگليسي زبان است.
ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

ScienceDirect

(بالاي صفحه)

معروفترين و جامع ترين پايگاه اطلاعاتي عمومي است. ناشر آن Elsevier  است و در  زمينه هاي موضوعي مختلف مقالات علمي نشريات معتبر و کتاب های الکترونیکی را ارائه مي كند. دسترسی به حدود 2000 عنوان نشریه الکترونیکی و 700 عنوان کتاب الکترونیکی از این پایگاه اطلاعاتی هم اکنون در دانشگاه شاهد برقرار است.
ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

Scopus

(بالاي صفحه)

يك پايگاه اطلاعاتي استنادي قوي است كه توسط ناشر Elsevier توليد و عرضه مي شود. به كمك اين پايگاه مي توان به اطلاعات استنادي گوناگون نشریات معتبر دنیا دسترسي پيدا كرد.
ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

SpringerLink

(بالاي صفحه)

پايگاه اطلاعاتي قوي در زمينه هاي علوم پايه و محض، تكنولوژي و رشته هاي مهندسي و نيز علوم پزشكي است. ناشر آن Springer آلماني است.
ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

SpringerLink (E-Books)

(بالاي صفحه)

بخشي از پايگاه اطلاعاتي SpringerLink كه به ارائه كتاب هاي الكترونيكي مختلف مي پردازد. حدود هفده هزار كتاب الكترونيكي اين پايگاه كه تاريخ نشر آنها بین سال هاي 2005 تا 2009 میلادی است به صورت متن كامل در دانشگاه شاهد قابل دسترسي است.
ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

Thieme (Teaching Assistant Anatomy)

(بالاي صفحه)

پايگاه اطلاعاتي قوي از ناشر تخصصي علوم پزشكي (Thieme) است كه به ارائه مقالات و منابع معتبر پزشكي مي پردازد.
ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

UpToDate

(بالاي صفحه)

يك پايگاه اطلاعاتي قوي در زمينه مدارك مبتني بر شواهد پزشكي و  يافته هاي باليني پزشكان است. اين پايگاه مرجعي قوي و كامل براي دانشجويان و اساتيد علوم پزشكي محسوب مي شود.
ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

Web of Science (ISI WoK)

(بالاي صفحه)

امكان جستجوي استنادي در سه پايگاه استنادي قوي موسسه ISI  يعني پايگاه استنادي علوم، پايگاه استنادي علوم اجتماعي و پايگاه استنادي هنر و علوم انساني را فراهم مي سازد. اين پايگاه ها محصول شركت ISI Thomson Reuters هستند. WoS هم اکنون به عنوان قویترین پایگاه استنادی دنیا به منظور ارزیابی علمی افراد و مقالات آنها به کار می رود.
ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

Wiley Online Library

(بالاي صفحه)

ناشر آن Wiley - Blackwell است كه در فوريه 2007 ميلادي و از تركيب انتشارات Blackwell و انتشارات Wiley's Global Scientific, Technical and Medical Business ايجاد شد. اين پايگاه اطلاعاتي هم اكنون بيش از 1400 نشريه معتبر داوري شده و كتاب در زمينه هاي مختلف علوم زيستي و فيزيكي، پزشكي و بهداشت، علوم انساني و علوم اجتماعي را شامل مي شود.

ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو

فهرستگان (پايگاه مقالات تمام متن فارسي نمايه)

(بالاي صفحه)

اين پايگاه اطلاعاتي متن كامل مقالات نشريات فارسي زبان داخلي را ارائه مي دهد. قبل از استفاده حتما اطلاعات بيشتر و راهنماي جستجوي اين پايگاه را مطالعه نماييد.
ورود به پایگاه اطلاعات بيشتر راهنماي جستجو
بانک اطلاعات نشریات کشور (magiran)

(بالاي صفحه)

 پایگاه اطلاعاتی نشریات داخلی است که دسترسی به اطلاعات کتابشناختی بیش از 1300 نشریه فارسی و انگلیسی زبان داخلی را فراهم می کند. همچنین دسترسی به متن کامل مقالات بیش از 500 نشریه به صورت IP Base برای کاربران دانشگاه شاهد فراهم است.

ورود به پایگاه اطلاعات بیشتر راهنمای جستجو

 


Site Map | Printable View | دانلود کتاب مقاله پایان نامه | تهیه استاندارد | پسورد دانشگاه |© شرکت هوشمند رایانه طاها

بررسي درصد تشابه مقاله
خرید اکانت uptodate
تبادل لینک رایگان

لینک دوستان ( نحوه ی تبادل لینک و مشاهده سایر لینک ها )